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The market for beer in Germany is special for many reasons, e.g. the purity law, the large number of breweries, or consumers who are highly loyal to local brands. To what extent brand loyalty affects spatial pricing strategies, is the main question of this article. We employ weekly retail...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070496
Auf den Weltmärkten verschiedener landwirtschaftlicher Produkte sind seit 2007 volatilere und höhere Preise festzustellen. Deren Auswirkungen auf die innereuropäischen Preise für Agrarerzeugnisse und Lebensmittel sollen im Rahmen des europäischen Verbundforschungsvorhabens „Transparency...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070478
In this study, we theoretically and empirically investigate the determinants of Bt-maize adoption in German regions. Specifically, we ask how the regulatory framework, the farm structures as well as the socio-political environment of GM expansion in Germany have influenced regional adoption...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005026704
In diesem Beitrag wird der deutsche Außenhandel mit Produkten der Agrar- und Ernährungswirtschaft in einem Gravitationsmodell analysiert. Ziel ist es, die relevanten Bestimmungsgründe für den Außenhandel mit diesen Produkten zu identifizieren und zu quantifizieren. Ein Schwerpunkt liegt in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070487
Die Studie analysiert die Nachfrage nach Eiern aus konventioneller und ökologischer Erzeugung in Deutschland auf der Basis von Daten des Haushaltspanels der Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) für frische Lebensmittel. Die Datengrundlage ist in ihrer Größe und ihrem Informationsgehalt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326509
In this contribution it is argued and empirical proven, complementary to the existing literature, that distance to a trading partner especially in agricultural trade does not only reflect transport costs but also different areas of cultivation. The study accounts for the described patterns by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010913317
Die deutsche Land- und Ernährungswirtschaft ist zunehmend im Fokus der öffentlichen Diskussion. Dabei bewegt sie sich in einem Spannungsfeld von marktlichen Anforderungen und gesellschaftlichen Erwartungen. Um Rückschlüsse auf das generelle Meinungsklima zu gewinnen, wird in dieser Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326500
Since the end of the quasi-moratorium on genetically modified organisms (GMO) in the European Union in 2004, the establishment of GMO-free zones has become an EU wide phenomenon. In contrast to other European countries, Germany follows the concept of cooperative GMO-free zones where neighbouring...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326505