//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~isPartOf:"Agrarwirtschaft / Sonderhefte : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung u. Agrarpolitik"
~isPartOf:"Marketing der Agrar- und Ernährungswirtschaft"
~subject:"Farm management"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
The Role of Agriculture in Cen...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 3 applied filters
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Farm management
Landwirtschaftliche Betriebslehre
18
Deutschland
8
Germany
8
Theorie
7
Theory
7
Bavaria
4
Bayern
4
Landwirtschaft
4
Consumer behaviour
3
Konsumentenverhalten
3
Marketing management
3
Marketingmanagement
3
Agrarproduktion
2
Agriculture
2
Baden-Württemberg
2
Bio-Produkt
2
Brand
2
Distribution channel
2
Landwirtschaftlicher Betrieb
2
Lebensmittelmarkt
2
Markenartikel
2
Marketing
2
Marketingkonzept
2
Unternehmenskooperation
2
Verbraucherverhalten
2
Vertriebsweg
2
Wirtschaftlichkeit
2
Absatzmarkt
1
Accounting information system
1
Agrarboden
1
Agrargenossenschaft
1
Agrarmarkt
1
Agrarpolitik
1
Agricultural cooperative
1
Agricultural policy
1
Agricultural production
1
Agricultural soil
1
Alternativer Betrieb
1
Animal feed
1
more ...
less ...
Type of publication
All
Book / Working Paper
17
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift
15
Thesis
14
Bibliografie enthalten
9
Bibliography included
9
Language
All
German
17
Author
All
Balling, Richard
2
Annas, Fabian
1
Apeler, Martin
1
Augsburger, Christian
1
Böhmer, Wilhelm
1
Dabbert, Stephan
1
Gebhard, Hans-Jörg
1
Hensche, Hans-Ulrich
1
Kreiser, Wolfgang
1
Litwin, Ulrike
1
Lohner, Michael
1
Prummer, Sigmund
1
Schanderl, Michael
1
Simon, Gunter
1
Teicher, Andreas
1
Wagner, Peter
1
more ...
less ...
Institution
All
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel / Institut für Agrarökonomie
2
Institut für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus <München> / Abteilung Marktlehre der Agrar- und Ernährungswirtschaft
2
Universität Hohenheim / Institut für Agrarpolitik und Landwirtschaftliche Marktlehre
1
Published in...
All
Agrarwirtschaft / Sonderhefte : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung u. Agrarpolitik
Marketing der Agrar- und Ernährungswirtschaft
American journal of agricultural economics
44
Agrarwirtschaft : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung und Agrarpolitik
30
Berichte über Landwirtschaft : Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft
27
European review of agricultural economics : ERAE
13
Agricultural economics : the journal of the International Association of Agricultural Economists
9
Canadian journal of agricultural economics : CJAE
9
Journal of agricultural economics
7
Agricultural finance review
6
Europäische Hochschulschriften / 5
6
NICPRE / National Institute for Commodity Promotion Research and Evaluation
6
Review of marketing and agricultural economics
6
The Australian journal of agricultural economics
6
Journal of agricultural and resource economics : JARE ; the journal of the Western Agricultural Economics Association
5
Readings in agricultural marketing
5
Research bulletin / Department of Agricultural, Resource, and Managerial Economics, College of Agriculture and Life Sciences, Cornell University
5
The Australian journal of agricultural and resource economics
5
Agrarwirtschaft und Agrarsoziologie
4
Farm management for improving food production in Nigeria : (proceedings of the inaugural meeting and 1st national conference of the Farm Management Association of Nigeria, August 6th - 7th, 1984)
4
Land, Agrarwirtschaft und Gesellschaft : Zeitschrift für Land- und Agrarsoziologie
4
Marketingstrategie voor verse bio-produkten
4
RB / Department of Agricultural, Resource, and Managerial Economics, College of Agriculture and Life Sciences, Cornell University
4
Rapport / Sveriges Lantbruksuniversitet, Institutionen för Ekonomi
4
Rivista di economia agraria
4
Strukturanpassungen der Land- und Ernährungswirtschaft in Mittel- und Osteuropa : vom 30. September bis 2. Oktober 1992 in Rostock
4
The journal of agricultural economics research
4
AID
3
Agricultural Systems
3
Agrárgazdasági Kutató Intézet
3
Betriebswirtschaft
3
Bulletin of Indonesian economic studies
3
Development Southern Africa : quarterly journal
3
Etudes / Institut Economique Agricole
3
FAO Agricultural services bulletin
3
Food policy : economics planning and politics of food and agriculture
3
Information communication systems and computers
3
Journal of rural cooperation
3
Rapport från Institutionen för Ekonomi och Statistik
3
Schriftenreihe des Bundesministers für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten / A
3
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
17
Showing
1
-
10
of
17
Sort
Relevance
Date (newest first)
Date (oldest first)
1
Marketing-Konzeption für einen Markenartikel Rindfleisch : Marktlehre der Agrar- und Ernährungswissenschaft
Balling, Richard
-
1990
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000418850
Saved in:
2
Vermarktungskonzeptionen für Produkte des ökologischen Landbaus unter besonderer Berücksichtigung des Franchise-Systems
Schanderl, Michael
-
1993
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000871390
Saved in:
3
Erfolgskontrolle von PR-Maßnahmen : ein theoretischer Ansatz unter besonderer Berücksichtigung der Agrarproblematik
Apeler, Martin
-
1994
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000872361
Saved in:
4
Endverbrauchersegmentierung auf dem deutschen Markt für Hart-, Schnitt- und Weichkäse und Konsequenzen für das Marketing der Anbieter
Annas, Fabian
-
1994
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000881365
Saved in:
5
Gemeinschaftsmarketing für Lebensmittel
Balling, Richard
-
1997
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000953430
Saved in:
6
Marketing-Planung für den Absatz bayerischer Molkereiprodukte auf dem italienischen Markt
Teicher, Andreas
-
1992
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000846307
Saved in:
7
Kooperatives Agrarmarketing : eine empirische Analyse am Beispiel ausgewählter Erzeugergemeinschaften für Getreide und Raps
Böhmer, Wilhelm
-
1993
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000857212
Saved in:
8
Bestimmungsgründe der Nachfrage nach Produkten des ökologischen Landbaus in Bayern : Ergebnisse computergestützter Befragungen
Prummer, Sigmund
-
1994
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000892765
Saved in:
9
Zum optimalen Informationsaufwand in der landwirtschaftlichen Planung : Fallstudien über die Nutzen computergestützter Entscheidungshilfen in Milchviehfütterung und Schweinemast
Litwin, Ulrike
-
1987
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000735094
Saved in:
10
Verbraucherpräferenzen für Nahrungsmittel aus der näheren Umgebung : eine Chance für marktorientierte Landwirte ; empirische Ergebnisse aus Nordrhein-Westfalen
Hensche, Hans-Ulrich
(
contributor
)
-
1993
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000867501
Saved in:
1
2
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->